Středa, 25 Leden 2023 10:40

Trvalo to vlastně skoro rok, nicméně dlouhé hledání je už minulostí - golfová šňůra LIV Golf Invitational má konečně mediálního partnera. Projekt zaštítěný ambasadorem Gregem Normanem (na snímku) a saudskoarabskými investory sice odstartoval až loni v létě, ale vyjednávání probíhala už od začátku roku a velmi dlouho byla neúspěšná. Celý kalendářní rok 2022 tak mohli fanoušci sledovat umění Dustina Johnsona, Phila Mickelsona či Brookse Koepky zdarma na youtubovém kanále, jiným společnostem pak dokonce LIV Golf za vysílání (trochu bizarně) sama platila.

Minulý týden ale Norman oznámil, že se dohodl na partnerství s kanálem CW Network, a letos tak bude túra, která je citelnou konkurencí pro PGA Tour, k vidění právě tam. Tuzemským divákům jméno téhle televize asi mnoho neřekne, někteří si možná vybaví alespoň i u nás populární seriál Gossip Girl (Superdrbna) určený teenagerům. Pravdou ale je, že CW na sklonku loňského léta přešla pod hlavičku firmy Nexstar, a to už je poměrně úctyhodný mediální zámořský gigant.

Právě tahle transakce bezpochyby napomohla i dohodě s LIV, noví vlastníci totiž mají se svou akvizicí velké plány, zčásti se týkající právě sportu. „Pro CW představuje partnerství s LIV Golf důležitý milník na naší cestě vylepšit kvalitu a poskytnout co nejširší programovou nabídku," prohlásil Dennis Miller, prezident CW Network. Co to konkrétně znamená pro golfové fanoušky?

Zaprvé, na bezplatné přenosy na You Tube už můžete zapomenout, turnaje budou pochopitelně výhradně záležitostí nového mediálního partnera. Trochu nezvyklé je, že úvodní páteční kola by měla být sledovatelná pouze prostřednictvím mobilní aplikace CW, přímo v televizi poběží až víkendové boje. Pokud jde o finanční vyrovnání, není jasné, na kolik televizní práva na Normanovu šňůru televizi přišla, experti ovšem odhadují, že asi nešlo o nikterak horentní sumu. Z tohoto pohledu je dohoda vlastně výhrou pro obě strany: LIV Golf už nemusí za vysílání potupně nikomu platit a má důstojného broadcastera, samotná televize pak získala za rozumné peníze solidní obsah.

A malá kuriozita na závěr. Ještě než loni přešla CW Network pod křídla Nexstaru, byly jejími majiteli jiné obří mediální společnosti Paramount a WarnerMedia. Obě jmenované firmy si pak i po prodeji ponechaly ve stanici menší vlastnický podíl ve výši dvanácti a půl procenta. Co je na tom zvláštního? Jak Paramount, tak WarnerMedia patří prostřednictvím televizních stanic CBS respektive Discovery k mediálním partnerům - ano, samozřejmě, PGA Tour. Svým způsobem se tak kruh mezi oběma znesvářenými golfovými túrami uzavřel...

Připravil: Lukáš Pařenica
Foto: GettyImages

Zdroj:
https://golf.com/news/liv-golf-cw-tv-deal-official-9-things-we-know/