Při patování pohnu soupeřovým míčem na greenu
Otázka
Platí pravidlo 13,1d o beztrestném pohnutí míčem i v případě,že při patování trefím soupeřův míček na grínu?
Odpověď
Bohužel ne. Odehrání míče není "náhodný pohyb", a tak pokud váš míč odehraný z jamkoviště trefil jiný míč ležící v klidu na jamkovišti, pak se váš míč hraje dál jak leží, zatímco ten druhý se vrací na původní místo.
Zda to bude trestné záleží na formátu hry. Píšete o trefení "soupeřova" míčku, takže se jedná o hru na jamky a tam je to beztrestné. Pokud by se jednalo o "spoluhráčův" míč při hře na rány nebo stableford, pak byste vyfasoval ještě dvě trestné rány. Viz výjimku u pravidla 11.1a
10.7.2019
